Σελίδες

Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Ένεση πρασίνου στο κέντρο.

Μια όαση πρασίνου συνολικής έκτασης 500 στρεμμάτων,
που θα εκτείνεται από τον Εθνικό κήπο έως το Ολυμπίειο, δημιουργείται στο κέντρο της Αθήνας με την ανάπλαση της οδού Βασιλίσσης Όλγας. Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν εντός του 2012 και θα προχωρήσουν με γρήγορους ρυθμούς, ώστε σύντομα να έχει ολοκληρωθεί ο Αρχαιολογικός Περίπατος της Αθήνας, συνολικού μήκους περίπου 4 χλμ., από το Καλλιμάρμαρο έως την πλατεία Κεραμεικού στο Γκάζι.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων, στα 500 μέτρα μήκους της Βασιλίσσης Ολγας ο χώρος ανάπλασης -που αγγίζει τα 20 στρέμματα- απαγορεύει την κίνηση αυτοκινήτων και λεωφορείων και επιτρέπει μόνο να τη διασχίζουν τραμ, για μια μεταβατική περίοδο τρόλεϊ, καθώς και ποδήλατα, τα οποία δεν θα κινούνται σε ειδική λωρίδα, για να μη χαθεί ο χώρος, που στο σύνολό του θα αποδοθεί στους πεζούς.

Αρχαιολογικοί χώροι

«Ο περίπατος που ενοποιεί τους 6 πιο σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους της πόλης, Ολυμπιείο, Ακρόπολη, λόφο Φιλοπάππου, Αρχαία και Ρωμαϊκή Αγορά, Κεραμεικό, απομακρύνει τα αυτοκίνητα και αυξάνει ακόμη περισσότερο το πράσινο στο κέντρο της πόλης», υπογραμμίζει μιλώντας στη Real planet η πρόεδρος Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις Α.Ε. Ντόρα Γαλάνη. «Με την ένωση Ολυμπιείου, Ζαππείου και Εθνικού Κήπου, δημιουργείται ένας πολύ σημαντικός, υπερτοπικός πόλος πολιτισμού και πρασίνου, ενώ ταυτόχρονα ολοκληρώνεται και ο αρχαιολογικός περίπατος από τον Κεραμεικό έως το Παναθηναϊκό Στάδιο», προσθέτει.

Τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του δρόμου θα είναι οικολογικά, έτσι ώστε να συνδυάζεται η αισθητική αναβάθμιση του χώρου με την προστασία του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τα σχέδια, τα πεζοδρόμια ξηλώνονται και δημιουργείται μια σχεδόν ενιαία επιφάνεια με σχιστόπλακες από την Καβάλα και μάρμαρα Μεσολογγίου. Η επιλογή ελληνικών προϊόντων έγινε για να στηριχθεί η εγχώρια οικονομία μέσω κρίσης, αλλά και λόγω των απαιτήσεων που συνήθως εγείρει το Αρχαιολογικό Συμβούλιο να υπάρχει ελληνική συνέχεια σε αναπλάσεις που γίνονται δίπλα σε μεγάλους αρχαιολογικούς θησαυρούς - το Ολυμπιείο και η πύλη Αδριανού στη συγεκριμένη περίπτωση.

Φιλικός προς το περιβάλλον θα είναι και ο διάδρομος από τον οποίο θα περνά το τρόλεϊ, καθώς θα τοποθετηθεί ψυχρή άσφαλτος, η οποία μάλιστα θα έχει τη δυνατότητα να είναι και χρωματισμένη ανάλογα με τις ανάγκες του τοπίου, ώστε να αποφευχθεί το μαύρο χρώμα και να αυξομειώνεται η θερμοκρασία ανάλογα με την εποχή.

Εντυπωσιακά αυξάνονται, όμως, και οι χώροι πρασίνου, καθώς κατά μήκος του δρόμου θα φυτευτεί ελληνική χλωρίδα που θα αλλάξει κυριολεκτικά την εικόνα της πόλης σε όποιον τη διασχίζει, αφού θα περνά δίπλα από κυπαρίσσια, χαρουπιές, ελιές, φοίνικες, αλλά και βαλανιδιές. Ακόμη, θα φυτευτούν περισσότερα από 20 είδη θάμνων, όπως λεβάντα, λιγούστρο, δεντρολίβανο, θυμάρι.

Πόλος αναψυχής

Με στόχο ο χώρος να διατηρηθεί ζωντανός και να αποτελέσει πόλο πρασίνου, πολιτισμού και αναψυχής σχεδιάζεται να αναπτυχθούν κατά μήκος του δρόμου ελαφρές κατασκευές από ξύλινα, οικολογικά προϊόντα, όπως καθιστικά κοντά στο Ζάππειο, που θα δημιουργήσουν νέα πλατεία, περίπτερο και αναψυκτήριο. Στα σχέδια προβλέπεται ακόμη και χώρος ενοικίασης ποδηλάτων, που θα λειτουργεί απέναντι ακριβώς από τη νέα στάση τραμ, που από την Αρδηττού θα μεταφερθεί στη Βασιλίσης Ολγας, ώστε ο κάτοικος της πρωτεύουσας ή ο τουρίστας να μπορεί εύκολα να πραγματοποιήσει, εάν επιθυμεί μια βόλτα στην αρχαία Αθήνα με ποδήλατο δίπλα στο πράσινο.

Οι στύλοι συρμάτων ρευματοδότησης που υποβαθμίζουν την εικόνα της πόλης, η οποία προσπαθεί να αναδειχθεί και να γίνει περιβαλλοντικά προσιτή, θα απομακρυνθούν και θα αντικατασταθούν από ένα κοινό για τραμ και τρόλεϊ. Η απαγόρευση των αυτοκινήτων εκτιμάται ότι θα μειώσει αισθητά τη ρύπανση στο κέντρο, αλλά και τον θόρυβο που παρατηρείται. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με μελέτη της Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων, μόνο με τη λειτουργία του τραμ η κίνηση έχει ήδη μειωθεί κατά 50%, που σημαίνει ότι το υφιστάμενο δίκτυο μπορεί να αντέξει την κατάργηση της κίνησης των οχημάτων.

Σε αυτή την προσπάθεια έρχεται να προστεθεί και η απαγόρευση στάθμευσης των τουριστικών λεωφορείων επί της Β. Ολγας που αποτελουν τείχος για τους πεζούς, με τη δημιουργία δύο νέων σταθμών επιβίβασης και αποβίβασης, επί της λεωφόρου Αμαλίας στην κάθοδο και επί της λεωφόρου Βασιλέως Κωσταντίνου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου