Σελίδες

Πέμπτη 8 Μαρτίου 2012

Τέσσερις μήνες πίσω ο «πράσινος δακτύλιος» που απαγορεύει Λεωφορεία και φορτηγά.

Το Σεπτέμβριο θα εφαρμοστεί ο πράσινος δακτύλιος στην Αθήνα,
σύμφωνα με την ενημέρωση που έκανε την Τετάρτη ο υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιώργος Παπακωνσταντίνου στον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδήμο για τα θέματα του υπουργείου, σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου.

Με την εφαρμογή του μέτρου θα επιτρέπεται σε όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, να κυκλοφορούν ελεύθερα εντός του μικρού δακτυλίου εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης, με άδεια πρώτης κυκλοφορίας από 1Ιανουαρίου του 2011 και μετά, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο θα ισχύει και για τα υβριδικά οχήματα για τα οποία θα επιτρέπονται και αυτά που είναι Euro IV.

Η κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 θα επιτρέπεται μόνο τις ημέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος. Όσον αφορά τα οχήματα που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες επιτρέπεται να κινούνται εντός του μικρού δακτυλίου με το εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».
Απαγορεύσεις σε φορτηγά και λεωφορεία
Ειδικές προβλέψεις γίνονται για λεωφορεία και φορτηγά άνω των 2,2 τόνων και έως 12 τόνους, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1-1-1990, για τα οποία απαγορεύεται η κυκλοφορία στο μεγάλο δακτύλιο.

Απαγορεύσεις μπαίνουν επίσης στην κυκλοφορία των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας κατασκευής πριν από την 1 Ιανουαρίου του 1990, στην Αττική πλην των Εθνικών Οδού Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.

Η ημερομηνία κατασκευής θα πιστοποιείται από τα εργοστάσια ή τους επίσημους αντιπροσώπους με βάση τον αριθμό πλαισίου του οχήματος.

Η ημερομηνία της 1-1-1990 θα επικαιροποιείται αυτόματα, κάθε νέο ημερολογιακό έτος, έτσι ώστε κάθε φορά να απαγορεύονται τα οχήματα που είναι μεγαλύτερα των 22 ετών.

Η απαγόρευση κίνησης των φορτηγών μεγάλης ηλικίας εκτιμάται χονδρικά ότι θα οδηγήσει σε μειώσεις για μία τυπική ημέρα του 2015 κατά 56 %  στις εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων, 60 %  στις εκπομπές υδρογονανθράκων και 37 %  στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου